مقدمه ای بر کتاب راهنمای تدریس فارسی اول دبستان: زبان هر کشور در فرهنگ آن کشور جایگاه به خصوصی دارد. زبان کشور ما فارسی است و به جهت شکل دادن هویت فرهنگی ما و همچنین به دلیل آن که زبانی که در فضای آموزشی کشور ما به کار میرود، زبان فارسی است این زبان برای مردم کشور ما علی الخصوص دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است. باید متذکر شد که عدم تلاش برای حفظ گسترش زبان میتواند زمینههای پسرفت را به تدریج فراهم نماید.
کودکان ابتدا در محیط زندگی خود و در خانواده زبان فارسی را یاد میگیرند. پس از آن، نخستین مکانی که در آن به خواندن و نوشتن زبان فارسی می پردازند، مدرسه است. از اینرو آموزش این درس به شیوه اصولی از مهمترین اهداف کلاسهای درس مدرسه است. چراکه زبان فارسی گذرگاهی برای دست یافتن به دنیای معانی و مفاهیم علوم گوناگون میباشد.
کتاب راهنمای تدریس فارسی اول دبستان شامل دو بخش است. بخش اول به بررسی ابزارها، رسانهها، رویکردها و اهداف کتاب درسی کتاب فارسی اول دبستان میپردازد. به اینصورت که تاثیر مثبت استفاده از این ابزارها ذکر میشود و نحوه بهکارگیری آنها در راستای بالا بردن کیفیت آموزشی توضیح داده شده است. در بخش دوم، تمامی دروس کتاب فارسی اول ابتدایی ارائه شده و نحوهی تدریس هر درس قدمبهقدم آموزش داده شده است.
بهعنوان مثال در درس اول، ابتدا اهدافی که در طی آموزش این درس انتظار میرود که به دست آورده شوند. ذکر شده؛ و چگونگی آموزش و یا روش تدریس ذکر گردیده سپس وسایل و رسانه هایی که معلمان می توانند از آنها برای انتقال بهتر و پویاتر مطالب به کار گیرند، در کتاب گنجانده شده اند. در ادامه نیز مراحل تدریس این درس به تفصیل شرح داده شده است. این مراحل شامل بحث های گروهی دانش آموزان و مدیریت گروهها توسط معلم، نگاه دقیقتر به دانش واژگان، تحلیل و استنباط متن درس، تمرینهای خوانداری و نوشتاری و ارزشیابی از فعالیتهای درسی است.
قيمت: 1,920,000 ريال